سه‌شنبه، آذر ۲۴، ۱۳۸۸

چه موبایلی بخرم؟

این سوال رو خیلی از جوانان یا حتی افراد پا به سن گذاشته از خودشون می پرسند " که چه موبایلی بخرم" ؟

خوب جواب این سوال بسیار هم سخت نیست البته این موجود دو پا بسیار تبهر در سخت کردن تمام موضوعات دارد. اما پشنهاد می کنم تا پایان این مقاله بشینید تا بهتون دلیل سخت نبودن این موضوعو بگم.

در ابتدا باید تصمیم بگیرید آیا مو خواهید گوشی بخرید یا نه بعد از تصمیم گیری باید چند نکته را توجه کنید در ایران ما ابتدا باید به جیبتان توجه کنید که چقدر پول درونش وجود دارد. خوب پول دارید ؟ خدارو شکر خوب پس سردرگمی مالی ندارید قدم بعدی این است که چه برندهایی یا مارک هایی در بازار وجود دارد و اگر وجود دارد باید بدانید آیا مرکز خدمات پس از فروش در شهر شما یا اصلا در گشور شما وجود دارد یا خیر؟ در این موارد معمولا شرکت هایی مانند نوکیا با چندین شرکت خدمات پس از فروش و سونی اریکسن از بقیه پیشی می گیرند. در قدم بعدی باید ببینید که دستگاه مورد نظر شما تحت شبکه کشور ایران که متشکل از سه اوپراتور همراه اول ایرانسل و تالیا کارایی دارد یا خیر اگر کارایی دارد کارایی آن را به سه دسته ضعیف متوسط خوب طبقه بندی کنید خوب این باعث میشود از مدل های مختلف در سطح های مختلف دایره تجسس شما کوچک تر شود خوب قدم بعد این است که از نظر کارایی و موارد استفاده آن را طبقه بندی کنید بعنوان مثال گوشی موبایل من تخصصی برای گوش دادن به موزیک یا در اصتلاح Music Express است خوب من تکلیفم با این گوشی مشخص است پس انتظاری ندارم که این گوشی من عکس هایی با کیفیت خوب بگیرند زیرا گوشی های عکس بردار یا SiberShot برای عکاسی طراحی شده و قابلیت پخش موزیک در حد عالی ندارند این طبقه بندی شامل گوشی های گیمینگ و گوشی های کلاسیک و ... نیز میشوند.

خوب مشخص کردید چه کارایی از گوشی آینده تان می خواهید حال دنبال مدلی بروید که سلیقتان آن را می پسندد زیرا عقل و درایت شما این گوشی را تعیید می کند.

به یاد داشته باشید که

این مهم نیست که فلان شخص چه گوشی دارد پس شما باید بهتر آنرا داشته باشید مهم این است که شما از گوشی خود بهترین استفاده را ببرید و بهتر است بدانید عمر مفید یک گوشی با مقاومت بالا مانند نوکیا ان 76 بیشتر از 7-8 سال است اما عمر مفید باطری این گوشی 2-3 سال است پس لزومی ندارد پس از 1-2 سال گوشی خودتان را عوض کنید.

گوشی موبایل را درست و به صورت صحیح استفاده کنید حالا درسته خط و کانکشن درست حسابی نداره ولی حداقل به بهترین شکل استفاده کند

از گوشی خود لذت ببرید. ;)

هیچ نظری موجود نیست: