سه‌شنبه، آذر ۱۷، ۱۳۸۸

یکی فیلتر میشه یکی نمیشه


با گذشت یک روز از 16 آذر 88 هنوز ابزار مسنجر مانند گوگل تالک یا یا هوو مسنجر توسط مخابرات ایران بلاک می باشند.

خوب این کار خوب است یا بد یا به تنشها و شایعات دامن می زند یا خیر بماند برای اهل فن ( ما رو چه به سیاست ) اما یه سوال آیا با وجود تدابیری مانند بلاک کردن سایتهایی مانند فیسبوک یا فرندفید و یا حتی توییتر . از مشکلات کاسته شده است یا به آن اضافه شده همه ی ما میدانیم ایرانیان یکی از هوشهای برتر دنیا هستند اما فل واقع ما از این هوش در راه درست استفاده می کنیم تجربه نشان داده اگر کسی را محدود کنیم شخص محدود شده به دنبال راه های دیگری میرود که این محدودیت هارا از بین ببرد.. اگر سایتی را فیلتر کنیم .با وجود گسترش روز افزون فیلتر شکن ها و 1001 راه دیگر برای دور زدن فیلترینگ موجود است .پس این فیلترینگ در عمل تنها تنش زا خواهد بود. گاهی این فیلترینگ تنها با یک هدف دنبال خواهد شد و ان رفع تکلیف از دوش خودمان است مانند امروز که بستن مسنجر ها تنها جهت رفع تکلیف است نه محدودیت .

آیا تا به حال شده است با مسنجر خود کار داشته باشید ولی نتوانید از آن استفاده کنید. خوب بهترین راه برای این افراد این است که از مسنجر های تحت وب یا کمتر شناخته شده استفاده کنید.

شرکت های بزرگ این سرویس ها را برای بالا بردن کارایی سرویس های خود انجام می دهند. مانند یاهو مسنجر و گوگل که این امکان را به شما میدهند که از مسنجر خود در مرورگر استفاده کنند. بعنوان مثال یاهو دو راه برای دسترسی به سرویس مسنجر از طریق مرورگر ارایه داده است اولی وب مسنجر است که به راحتی مسنجری تحت وب را به شما عرضه می نماید و راه دوم مسنجرتحت وب در کنار ایمیل آدرس شماست. البته این کار را در ابتدا شرکت گوگل انجام داد و با استقبال گسترده ای روبرو شد. البته این نوع سرویس ها برای مقابله با فیلترینگ سورت نگرفت بلکه کاهش نرم افزاری باعث این امر شد. در این سرویس حافظه کامپیوتر شما نیاز ندارد یک نرم افزار بعنوان مسنجر را لود کند بلکه این سرور ارایه دهنده سرویس است که این کار را برای شما انجام خواهد داد. در نتیجه سرعت پردازش و انتقال اطلاعات بالا خواهد رفت.

سرویس اسکایپ



این یک سرویس چت صوتی تصویری رایگان است که البته در ایران چندان رایج نیست اما بسیار سریعتر و با کیفیت تر نسبت به رقبای خود یعنی مسنجرهاست البته در زیمنه ویدیو و آودیو چت است. البته اسکایپ بعلت ناشناس بودن درمیان ایرانیان از بسته شدن پورتش در ایران در امان بوده است. برای دیدن سایت اسکایپ کافیست روی لوگو اسکایپ کیلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست: