شنبه، آذر ۲۱، ۱۳۸۸

وقتی که هیچ زبانی ناشناخته نیست

در سالهای نچندان دور با وجود پیشرفت های تکنولوژی و گسنرش روزافزون اینترنت به زندگی مردم نیاز به یادگیری زبان های خارجی هر روز بیشتر احساس می گردد. البته در سالهای اخیر این باور بوجود آمده که زبان خارجی یعنی زبان اینگلیسی و وقتی شخصی زبانی مانند آلمانی فرانسه را یاد می گیرد مردم او را سرزنش می کنند که چرا یک زبان فرعی و در اصتلاح بلا استفاده را آموخته اند البته که این حرف تا حدودی درست نیست امروزه هیچ زبانی بلااستفاده نیست اما این نکته را نباید فراموش کرد که یادگیری زبان اینگلیسی بعنوان یک زبان بین المللی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. با این تفاسیر با وجود گسترش سایت های علمی و تحقیقاتی به زبان های مختلف نیاز به یاد گیری تمام زبانها می باشد که این کاری بسیار دشوار است.

سال گذشته من به دنبال نرم افزار ترجمه ای در بازار می گشتم که برای من مبلغ 30000 تومان هزینه داشت که در آن زمان نمی توانستم از این هزینه صرف نظر کنم. اما امسال با وجود نرم افزاری تحت وب این هزینه به صورت کلی حذف شد.

مترجم گوگل مترجمی برای تمام زبانها

تا حالا شده به سایتی سر بزنید که محتوای اون به زبانی باشه که شما اونرو بلد نیستید خوب این کار تا حد زیادی رفع شده شما تنها کافیست به سایت گوگل و بخش translate مراجعه کنید در این بخش امکانات بسیار جالبی به شما ارایه خواهد شد مانند ترجمه از چندین زبان به چندین زبان دیگر. ترجمه جمله ای و حتی ترجمه صفحات وب که به صورت url وارد می شوند. پس خداحافظ ترجمه کلمه به کلمه و خداحافظ نرم افزار های گران قیمت ترجمه.

به یاد داشته باشید که:

وقتی ترجمه جمله ای را می گیرید باید آن را ویرایش کنید زیرا این ترجمه ممکن است به صورت غیر واضح برای شما ارایه شود و یا جمله بندی آنرا شما نخواهید. خوب این مشکل برای این است که جمله شما به صورت کلمه به کلمه به کلمه ترجمه بعد از یک فیلتر گرامری عبور می کند که ممکن است نیازی به ویرایش داشته باشد خوب البته این ویرایش از کل ترجمه بهتر است. اما توصیه می شود متونی که می خواهید ترجمه کنید را به زبانی که شما می فهمید ترجمه کنید مانند وقتی می خواهد یک متن آلمانی را به فارسی ترجمه کنید. اما فایل فارسی را به آلمانی ترجمه نکنید زیرا این مشکل گرامری باعث سردرگم شدن مخاطب شما میگردد. اما یک توصیه از من به شما یادگیری زبانهای خارجی جدای از اینکه باعث افزایش کارای مغز شما خواهد شد. باعث ایجاد رابطه با دیگر ملل و انسانهای دیگر نیز خواهد شد. باعث تغییر در روش زندگی از جهات اجتماعی اقتصادی علمی و ... نیز خواهد شد. به یاد داشته باشید یک زبان جدید یک زندگی جدید را به همراه خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: