دوشنبه، دی ۲۸، ۱۳۸۸

کدام ایمیل بهتر است؟؟؟؟

شاید شما هم گاهی برای خودتان مرزبندی کنید که بهترین وب میل کدام است با اینکه چندین سایت ارایه دهنده وب میل داریم. سایت هایی مانند یاهو که یکی از قدیمی های این سرویس است AOL یا HOTMAIL از شرکت ماکرو سافت یا GMAIL از شرکت گوگل هم ارایه دهنده این گونه سرویس ها هستند . که هرکدام بصورت رایگان وب میلی در اختیار کاربران قرار می دهند . در این مقاله سعی دارم به بررسی چند سرویس ارایه دهنده ایمیل بپردازم که شاید شما هم دیگر مرزبندی ندارشته باشید. و بهترین را انتخاب کنید.

در این مقاله از بررسی سرویس هایی که آبونمان دارند اجتناب می کنم به چند دلیل اول اینکه خودم از آنها استفاده نکردم ، دوم اینکه این نوع سرویس ها در کشوری مانند ایران که از سیستم بانکداری جهانی به نوعی کنار است و مردم حاظر نیستند مبلغی مانند 100 هزار تومان بابت یک سرویس ایمیل بپردازند و سوم اینکه ما تو مجانیهاش موندیم.

Hotmail

سرویس هاتمیل اولین سرویس میل از طرف شرکت ماکروسافت بود که به کاربران ارایه شد سرعت به نسبتاً خوب محیط گرافیکال و استفاده آسان یکی از محاسن این سرویس بود اما چون این سرویس رو شرکت مایکرو سافت ارایه داده است پس نسبتاً کاربران زیادی دارد البته این سرویس به صورت Windows Live ارایه شده است و هم اکنون در اکثر کشورهای جهان هنوز کاربران زیادی دارد.

Yahoo Mail

سرویس یاهو میل در 1997 توسط شرکت یاهو ارایه شد .یکی از پرطرفدار ترین سرویس های وب میل است که در بیشتر کشورهای درحال توسعه بعنوان اولین انتخاب در اختیار کاربران قرار می گیرد استفاده کاربران این سرویس از مسنجر دارای پابلیک روم یکی از ویژگی های این سرویس است با این حال سرعت یاهو نسبت به دیگر وبمیل های پایین تر است و برای بعضی افراد این سرویس بعنوان یک اکانت مسنجر استفاده میشود.

Gmail

جی میل از شرکت گوگل این سرویس به مراتب از دو سرویس بالا جوانتر است اما توانسته کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند . تا حدی که بعضی از کاربران معتقدند که اگر کسی در رشته IT سرشته ای دارد یا حتی با اینترنت سرو کار دارد از سرویس جیمیل استفاده می کند. شاید دلیل این طرز تفکر پابلیک بودن بقیه سرویس هاست بعنوان مثال یاهو مسنجر با ارایه پابلیک روم ها باعث شده بیشتر افراد به وقت گذرانی و گاهی هم افراطی از این سرویس استفاده می کنند این در حدی بود که هات میل چند سال پیش از ارایه این سرویس خودداری نمود بعلت اینکه بیشتر والدین در کشور انگلستان از این شرکت شکایت داشتند که فرزندانشان 24 ساعته درحال چت کردن می باشند و هیچ نظارتی بر روی چت کردنشان نمیشود. این کار باعث شد تا مایکروسافت چت روم های خود را حذف کند اما یاهو این کار را انجام نداد و تنها به حذف روم های دستی بسنده کرد .

اما باز هم بعضی از کاربران ترجیح می دهند تا از چند ایمیل استفاده کنند (‌مثل خود من که از یک ایمیلم فقز برای چت کردن از دیگری برای ارتباط فامیلی و از جی میل برای کارهای اداری و ... استفاده می کنم) در بعضی مواقع یک نفر ممکن است از چندین ایمیل استفاده کند البته این کار را یک جور ناهنجاری تلقی میکنند زیرا ایمیل آدرس در اکثر جوامع بعنوان یک سند است حال اگر کسی از چندین ایمیل استفاده کند او را فردی غیر قابل اعتماد معرفی می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: