جمعه، مرداد ۲۳، ۱۳۸۸

خود را ارتقاع دهید

امروز اولین روز از برگشتم به پادگان بود راستش امروز یه تصمیم دیگه هم گرفتم اینکه درست زندگی کنم راستش تصمیم گرفتم از یه راز کمک بگیرم اونم نیروی فکرم بود نیرویی که از قوه ی فکرم استفاده کنم اون اینه که خواستن توانستن است امتحانش می کنم برام که خرجی نداره شاید درست کار نکنه اما به امتحانش می ارزه یه برنامه می خوام اونم باید توی یه مدتی تدوینش کنم تا روال قرار بگیره اونم روال زندگیم

دلم می خواد از امروز یه رضای دیگه متولد بشه اونم یه رضای جدید که هر تصمیم بگیره می تونه انجامش بده

تصمیم دارم برای موفقیت از مقاله زیر استفاده کنم امیدوارم یه روز بیاد که برای یاد آوری گذشته به این فایل نگاه کنم و بگم خوشحالم تونستم این آرزومو عملی کنم

قابلیت های خود را افزایش دهید

برای حل مشکلات و رسیدن به اهداف ، راه های زیادی وجود دارد . یکی از انها سلسله قوانینی هستند که به حل مشکلات تان کمک می کنند. وقتی یک مشکل خیلی بزرگ و پیچیده بوده و راه حل آن نامشخص است روشی به نام روش آزمون و خطا وجود دارد که به شما اجازه شروع راهی به سوی حل مشکل زا می دهد حتی اگر شما نتوانید کل مسیر را در ذهن خود مجسم کنید. تصور کنید هدفتان صعود به قله یک کوه است اما هیچ راهنمایی برای ادامه مسیر ندارید ، یک نمونه از روش آزمون و خطا می تواند این باشد . که مشتقیماً به سمت قله کوه برورید تا زمانی که با مانعی مواجه نشوید که نتوانید از آن عبور کنید . هر گاه شما به چنین مانعی رسیدید به سمت دیگر دور بزنید تا وقتی که دوباره قادر به حرکت مستقیم به سمت قله باشید این روش ، عاقلانه ترین و قابل درک ترین روش ممکن نیست اما در بسیاری از موارد به خوبی قادر به رساندن شما به قله است.

روشش آزمون و خطا تضمین نمی کند که شما مناسب ترین راه حل را بیابید یا حتی ممکن است نتواند به راه حل خواصی هم ممنجر شود . اما راه های مناسبی برای حل انواع مشکلات را به شما نشان می دهد که می تواند مفید باشد. نکته مثبت این روش آن است که بی تکلیفی ناشی از عدم تصمیم گیری را درشما شکسته و شما را به عمل وادار می کند. وقتی دست به عمل می زنی. در واقع شروع به کنکاش در دنیای راه حل ها کرده اید که اینکار موجب عمیق تر شدن در خصوص مشکلات می شد وقتی علم لازم را راجع به مشکل پیدا کردید می توانید کم کم شانس خودرا در یافتن راه حل مناسب امتحان کنید . اگر تنها برای حل یک مشکل سعی کنید ، در ابتدا چگونگی حل آنرا نخواهید فهمید ، در اغلب موارد با پیشروی در دل مشکل به راه حل مناسب دست می یابید. شاید این راه حلی باشد که در ابتدای حرکت حتی به فکرتان هم خطور نمی کرده است . اغلب شما تا زمانی که شروع به ایجاد یک چیز جدید کنید حتی دقیقا نمی دانید که در حال ایجاد چه هستید.

روش ازمون و خطا کاربردهای عملی زیادی دارد و یکی از انها افزایش بهره وری شخصی است . روشهای بهره وری ، قوانین اخلاقی ای هستند که به ما کمک می کنند که کارها را موثر تر انجام بدهیم . برخی از این قوانین را در ایجا می خوانیم. با آزمون هر یک از روش ها در زنگی خود می توانید بهرتین روشهایی که بیشترین نتیجه را در افزایش بهره وری شما دارد انتخاب کرده و همواره به کار ببندید.

1- یکی از موثرترین راه ها برای به سرنجام رساندن یک کار ، حدف کارهای اضافی و زاید است. اگر لزومی به انجام یک کار نیست ، آن را از فهرست کارهایتان که باید انجام بدهید حذف کنید.

2- بدون تمرکز ، سردرگمی و تسلیم شدن خیلی ساده است . برای هر روز خود اهدافی را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که چه کارهایی را می خواهید بکنید و سپس آنرا اجام بدهید.

3- برای غلبه به تاخیر در کارها، یاد بگیرید که نا خوشایند ترین کار را ، به جای به تاخیر انداختن آن را تا آخر روز ، در ابتدا و اول صبح انجام دهید . این موفقیت کوچک باعث می شود که بهره وریتان بالابرود.

4- زمانهایی را که بیشترین کارایی را در آن ساعات دارید شخص کرده و طوری برنامه ریزی کنید که مهمترین کارهایتان را در آن زمان انجام دهید و کارهای کم اهمیت تر را در زمان های دیگر به انجام برسانید.

5- زمان کافی را به کارهایی که باید تمرکز زیادی روی انها داشته باشید اختصاص دهید بطوری که در وسط آن مجبور به انجا عمل دیگری نباشید . زمانهای که بین کارهای مهم را به کارهایی که نیاز زیادی به تمرکز ندارد تخصیص دهید.

6- وقتی شما شروع به کاری می کنید، هدفی ر اکه باید به آن برسید مشخص کنید. مثلاً وقتی روی یک کتاب کار می کنید، می توانید تصمیم بگیرید که تا وقتی حداقل 1000 کلمه ننوشته اید از جایتان بلند نشوید. برای خودتان هدفی مشخص کنید ،مهم نیست که این هدف چیست.

7- به خودتان یک زمان ثابت ، مثلاً یک زمان 30 دقیقه ای ، برای انجام یک کار خواص بدهید ، فقط سعی کنید که در آن زمان آن کار را انجام دهید.

8- کارهای مشابه مثل تماس های تلفنی ، پیغام رسانی به عده ای خاص یا دعوت از افراد خاص را با هم دریک برنامه قرار دهیدو با هم انجام دهید.

9- صبح زود از خواب بیدار شوید مثلا 5 صبح و مستقیم از مهم ترین کارتان آغاز کنید . اعلب می توانید قبل از ساعت 8 صبح بیشتر از مقداری که مردم در طول روز کار می کنند، کار انجام دهید.

10- لپ تابی بدون این که به شبکه وصل باشد با خود هراه داشته باشید و آنرا به جایی بدون مزاحم ببرید ، مثل پارک ، کتابخانه، کافی شاپ یا حیاط خلو منزلتان و فعالیت هایتان را انجام دهید.

11- تعمدا سریع تر گام بردارید و سعی کنید سریع تر از قبل راه بروید ، سریع تر صحبت کنید، سریع تر قدم بزنید ، سریع تر تایپ کنید، سریع تر بخوانید و زودتر به خانه بروید.

12- محیط کاری خود را از اضطراب خالی کنید و آنر به محیطی آرام تر و مرتب تر تبدیل کنید .

13- لیست مکتوب و واضحی در خصوص قرار ملاقات هایتان به ترتیب تهیه کنید. این عمل کارایی شما را بالا می برد، شما می توانید در مورد تماس های تلفنیتان هم چنین کاری را انجام دهید.

14- اصل پارتوParto قانون 80 به 20 است و عنوان می کند که 80 درصد ارزش یک عمل ناشی از 20 درصد تلاش و زحمت برای ان است، انرژی خود را روی آن 20 درصد بحرانی تمرکز کنید و نیرویتان را بیهوده روی 80 درصد بقیه هدر ندهید.

15- تاخید در کارهایتان را با انجام بلافاصله عمل ، بعد از تعیین هدف ، از بین ببرید حتی اگر آن عمل کامل و دقیق برنامه ریزی نشده باشد . شما همیشه می توانید در طول مسیر ، عمل تان را با هدفتان تطبیق داده و آنرا طوری که بهترین نتیجه را بگیرید تغییر دهید.

16- یک بار که اطلاعات کافی داشتید و نیاز به تصمیم گیری داشتید به خود مثلاً 60 ثانیه زمان بدهید تا تصمیم بگیرید و به محض تصمیم گرفتن ، عملی را برای شروع رسیدن به آن ، انجام دهید .

17- یک مدت زمان خاص برای کامل کردن یک کار مشخص در نظر بگیرید و سعی کنید در مدت مذکور کارتان را به انجام برسانید .

18- تعهداتتان را به دیگران بگویید چرا که انها به شما کمک می کنند که مجبور به انجام تعهداتتان شوید.

19- هر اتفاقی که افتاد سعی کنید سروقت حاضر باشید و زود برسید.

20- در فرصت های کوتاهی که برایتان پیش می آید ، مثلا منتظر هستید یا درصف ایستاده اید مطالعه کنید.

21- تصور کنید که به هدفتان رسیده اید . خود را در حالی مجسم کنید که واقعا به هدفتان رسیده اید . این تصور را در ذهنتان به واقعیت تبدیل کنید . در این حالت به خوبی خواهید دید که در واقعیت هم به زودی به هدفتان می رسید.

22- در مورد دستاوردهایتان مرتبا خود را تشویق کنید. مثلا یک فیلم ببیید یا وقتتان را به عنوان جایزه در پارک بگذرانید.

23- کارهای واقعا مهم را از کارهای فوری جدا کنید و زمانهایی را که به کار روی انچه مهم است اما چنان فوری نیست اختصاص دهید مثل ورزش کردن ، نوشتن یک کتاب یافتن یک رابطه دوستانه .

24- بعد از پایان روز کاریتان ، اولین کاری را که فردا باید انجام دهید مشخص کرده و وسایل مورد نیاز آن را آماده کنید و روز بعد بلافاصله آن را شروع کنید.

25- هیچگاه خدارا از یاد نبرید و به خود یاد بدهید که برای هرچیزی هرچند کوچک شکرگزار باشید می توانید این را با تشکر از اطرافیانتان شروع نمایید.

امید وارم تمام این روشهای کار آمد چه برای من و چه برای تمام دوستانی که این مقاله رو می خوانند مفید باشد

هیچ نظری موجود نیست: