دوشنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۸۸

چگونه یک لوگو طراحی کنید

می خواهم شما را با مراحل طراحی یک لوگو خوب و حرفه ای آشنا کنم. در این مقاله شما با اصول طراحی حرفه ای یک لوگو آشنا خواهید شد.

طراحی یک لوگو پنج مرحله پایه ای دارد که می تواند شما را به یکی از منحصر به فرد ترین طراحان لوگو تبدیل خواهد کرد.

1 -شما باید بدانید که لوگو چیست و باید نمایانگر چه باشد.




قبل از شروع طراحی یک لوگی شما باید بدانید که این لوگو چیست و چه کاری باید انجام دهد، یا نمایانگر چیست لوگو تنها یک مارک یا بک تکه نمایشی نیست بلکه یک اصل در تجارت و اقتصاد است

لوگو تر کیبی از شکل- فونت یا متن- رنگ و یا عکس است می باشد.

شما بعنوان یک طراح وطایفی در قبال مشتری خود دارید شما باید مشتری خود را راضی نگه دارید پس باید به ویژگی طرح خود توجه کنید یک لوگو باید قابل اعتماد برای خریدار و فروشنده باشد شما یک لوگو برای ایجاد یک پل بین مستری و فروشنده ایجاد می نمیایید شما باید در نظر داشته باشید که اولین چیزی که مشتری از محصول یک شرکت می بیند لوگو آن شرکت است. بعنوان مثال شما برای خرید یک تلویزیون به یک مغازه لوازم صوتی و تصوری مراجعه می نمایید اولین چیزی که میان آن همه تلویزیون شما را به سمت خود جلب می نماید لوگو با برند آن محصول است.

2 -اطلاع از قوانین و اصول طراحی

حال شما می دانید که لوگو شما باید بر چه پایه ای استوار باشد و در اصل باید چه کار بکند. در این بخش شمارا با چهار اصل یک لوگو آشنا می سازیم.

1 لوگو شما باید قابل توصیف باشد

2 لوگو شما باید قابل به خاطر سپردن باشد .

3 لوگو شما باید قابلیت پذیرش هرگونه افکت بدون رنگ باشد.

4 لوگوی شما باید در هر اندازه ای قابل تشخیص باشد.

3- از تجربیات موفق و شکستهای دیگران استفاده کنید.



لوگوهای موفق

شما باید از موفقیتها و شکستهای دیگران درس بگیرید خوب به اطراف خود نگاه کنید چندلوگو خوب می بینید .اجازه دهید برای شما مثالی مطرح کنم کمتر کسی در جهان هست که برند شرکت معروف نایک تولید کننده تجهیزات ورزشی را نشناسد این لوگو در سال 1971 توسز دختر به نام کارولین داویسون طراحی شده شرکت نایک این طرح را تنها با قیمت 35$ خریداری کرد ولی بر همه واضح است که این طرح یکی از موفق جهان است این طرح در عین سادگی و حرفه ای قابل بخواطر سپردن نیز می باشد دیگر هر کسی در جهان این برند را ببیند می داند ان وسیله ساخت شرکت نایک است . این لوگو تنها یکی از بیشمار لوگو موفق موجود در جهان است

لوگوهای ناموفق

معمولا این لوگو ها خیلی شلوغ و یا بد فرم هستند استفاده از چندرنگ و یا رنگ بندی بد باعث عدم موفقیت این دسته طرح ها می شود.

پیشنهادی برای تمرین این بخش دارم یک دفترچه تهیه کنید و دلیل موفقیت و عدم موفقیت برخی از لوگو ها را بنویسید.

4 شروع فرایند طراحی

حال شما با تمام اصول و قوائد طراحی یک لوگو آشنا هستید شما می دانید که لوگو خوب چیست و چه ویژگی هایی دارد حال در این بخش شما دست بر قلم می برید و طراحی را شروع می کنید لوگوی شما در حال به دنیا آمدن است این بخش در تمام مراحل پنجگانه طراحی سخترین ومهمترین بخش است زیرا به استعداد و خلاقیت و تجربه شما بستگی دارد ایده های شما باعث خوب یا بد شدن این طرح می شود پس عجله نکنید بگذارید ایده مانند جرقه به ذهنتان خطور کند.

در یک نگاه کوتاه فرایند طراحی یک لوگو را بررسی می کنیم

1 خلاصه طرح

2 پژوهش و تحقیق درباره طرح

3 طرح ریزی اولیه و ایده پردازی

4 نمونه سازی

5 ارسال فایله خام به مشتری جهت نفد و ارایه نظریه مشتری

6 اصلاح طرح بر مبنای خواسته مشتری و اتمام کار.





5 طراحی نهایی

حال طرح شما به تعیید مشتری رسیده است و به توافق نهایی رسیده اید و طرح شما آماده ارده می باشد و این بدین معناست که شما باید طرح خودرا به یک طرح کامپیوتری تبدیل کنید.

کافیست از یکی از نرم افزار های گوناگون طراحی مانند Corel Draw و یا Adobe Illustrator استفاده نمایید. اندازه لوگو باید در ابعاد 88*31 پیکسل باشد و با فرمت JPG و یا GIF طراحی شود در نظر داشته باشید بهتر است حجم این فایل کمتر از KB 4 باشد.

حال لوگو شما آماده است یک لوگو حرفه ای و عالی

موفق باشید

هیچ نظری موجود نیست: